loading...
مجله تخته نرد شش و بش
soltan_nard بازدید : 865 نظرات (0)

شاید فکر کنیم که با خوندن مقالات ی که از گنو در شش و بش منتشر شده بود و با سوال و جواب از دوستان الان دیگه مسلط هستیم به این نرم افزار . ولی اینطور نیست . همیشه نکاتی هست که باید بهش خوب توجه بشه .
اجازه بدید با یک مثال این قضیه رو براتون روشن کنم . اصولا گنو به طور پیش فرض چند حرکتی رو که درست میدونه در سطح 2 پلی آنالیز میکنه و به بعضی حرکات که اهمیت کمتری براشون قائل هست رو با 0 پلی . شاید برای بعضی پوزیشن های معمولی همون 2 پلی یا حتی 4 پلی برای چند حرکت اول کفایت کنه . ولی وقتی کار به پوزیشن های سخت و مشکوک میرسه نباید به همین کفایت کنید .

http://static.cloob.com//public/user_data/album_photo/3513/10538595-b.jpg


در این پوزیشن که میبینید بازی 11 امتیازیست . سیاه و سفید هر دو 8 هستند و دوبل 2 در دست سیاه است . سیاه 66 آورده بهترین حرکت چیست؟
اگر با گنو این موقعیت رو آنالیز کنید لیستی بلند بالا از حرکات رو بهتون میده و اگر دقت نکنید شما جواب غلط رو درست فرض خواهید کرد .
به عنوان مثال بهترین حرکت برای این موقعیت در انالیز پیشفرض گنو نتنها بین10 حرکت اول پیشنهادی نیست بلکه تا جایگاه 22 عقب رفته !!! اینجاست که اگه با این نرم افزار دزست کار نکنید جواب درست رو از دست خواهید داد .
در پوزیشن های سخت و سنگین شما نباید به جواب های بالایی گنو اکتفا کنید ! بلکه باید حتی تا 30 جواب اول رو مد نظر داشته باشید و از همشون 4 پلی بگیرید ! 
در این پ=وزیشن خاص اگر این کارو کنید میبینید که حرکتی که گنو در ابتدا 22 ومین حرکت دسته بندی بود کرده بود به طور ناباورانه به بهترین حرکت برای این پوزیشن تبدیل میشه !
توجه داشته باشید همونطور که در کار ها باید صبر داشته باشیم تا نتیجه بگیریم در آنالیز ها و محاسبات هم اگر میخوایم نتیجه درست بگیریم باید صبر داشته باشیم و با حوصله این کار رو انجام بدیم .

کد این پوزیشن :


 
Position ID: CgAEgG0DoYIFAA
Match ID: UQl7AYAAQAAE


نوسنده : پدرام فیاضی
با تشکر از کامیار عزیز برای معرفی این پوزیشن خاص

soltan_nard بازدید : 417 نظرات (0)

برای اینکه بتوانیم یک پوزیسیون را در وب به اشتراک بگذاریم باید ابتدا آنرا آپلود کنیم , برای اینکار باید از پوزیسیون عکس گرفته سپس آنرا ادیت کرده و بعد در یک سایت آپلود آپ کنیم , اینکار وقت گیر و دشوار است .

با کمک یک سایت ویژه آپلود پوزیسیون میتوان اینکار را بسیار ساده انجام داد در این مقاله میخواهیم روش کار با این سایت را بیاموزیم . 
1- برای اینکار باید کد شناسه پوزسیونی که میخواهیم نمایش دهیم را داشته باشیم , برای بدست آوردن کد شناسه پوزیسیون میتوانید از این لینک کمک بگیرید . پس از اینکه کد شناسه پوزیسیون را به دست آوردید آنرا در یک ویراستار متنی مانند نت پد بچسبانید .کد شناسه ای که گنو ایجاد میکند در دو خط نوشته میشود , و باید این کد را به گونه ای که در شکل نشان داده شده در یک خط ویرایش کنیم . یعنی در یک خط نخست کدی که در خط یکم است را نوشته سپس دو نقطه گذاشته و پشت سرش کد خط دوم را بگذاریم . سپس کدی که به این شکل ویراست کرده ایم را کپی میکنیم .
13567076531.jpg
بقیه این مقاله را در ادامه مطلب بخوانید
soltan_nard بازدید : 525 نظرات (0)
کد شناسه پوزیسیون یک رشته از شماره و حرف میباشد که نرم افزار گنو میتواند آنرا خوانده و شکل پوزیسیون را نمایش دهد .یک نمونه شناسه پوزیسیون در زیر آمده
Position ID: 3NydAADaNg0DIA
Match ID: AYGkAEAAEAAE

در این مقاله میخواهیم روش به دست آوردن کد شناسه پوزیسیون را بیاموزیم . 

1- نخست فایل بازی را در نت گامون ذخیره میکنیم .
http://www.up.m3s.ir/uploads/13566987461.jpg
بقیه این مقاله را در ادامه مطلب بخوانید
soltan_nard بازدید : 2027 نظرات (0)

در این گفتار میخواهیم با شیوه بازی نگاری کردن آشنا شویم , اگر با نرم افزارهای نرد کار کرده باشید , دیده اید که هر بازی که انجام مگیرد با کمک نمادها و شماره ها به شیوه ای ویژه نگاشته میشود . آموختن این روش از آن جهت که در تمامی متون تخته , از آن برای نمایش تاس ها و حرکات استفاده میگردد بسیار اهمیت دارد. در این نشریه نیز از همین روش برای نگاشت حرکات استفاده خواهد شد.

شماره گذاری خانه ها : همانگونه که میدانیم در تخته نرد 24 خانه داریم , این خانه ها هر یک با شماره ای شناخته میشوند . بدین گونه که دورترین خانه را خانه 24 میخوانیم و واپسین خانه را خانه یک میخوانیم , مسیر حرکت مهره ها از خانه 24 آغاز گردیده و سپس 23 و 22 و ... و 2 و 1 پیگیری میشود . برخی از خانه ها را نردبازها با نامی دیگر میخوانند . برای نمونه خانه شماره 5 را افشار یا خانه طلایی و خانه 20 را افشار حریف مینامیم . به خانه شماره 13 خانه میانی نیز میگوییم , خانه شماره 7 را خانه بار ( یا در خانه ) مینامیم .

 

بقیه مقاله در ادامه مطلب

درباره ما
مجله تخته نرد شش و بش هر ماه به صورت پی دی اف در یک شماره منتشر میگردد . هدف ما آشنا نمودن شما نردبازان عزیز با متد ها و روش های روز دنیا در این بازیست . مطمئن باشید با یک بار خواندن این مجله مشترک ما خواهید شد . توجه داشته باشید برای دسترسی به تمامی مطالب میبایست عضو شوید. همچین این امکان را برایتان فراهم آورده ایم تا پس از ورود به پنل کاربری بتوانید برای شش و بش مطلب ارسال نمایید . مطالب ارسالی شما پس از بررسی با نام شما در این وبسایت درج خواهد شد . برای مشاهده مناسب وب سایت از مرورگر فایر فاکس استفاده نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 364
  • کل نظرات : 141
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2602
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 924
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 3,137
  • بازدید ماه : 10,486
  • بازدید سال : 89,368
  • بازدید کلی : 1,121,457
  • کدهای اختصاصی