آموزشی عمومی

جدیدترین آدرس سایت : www.skyskin.ir
آدرس بعدی سایت : www.skyskin.ir
به مجله تخته نرد شش و بش خوش امدید

Takwarez News

darkhasti

بــه نــام خــــدا : رسانه اخلاقی و فرهنگی تک وارز در زمينه های موسيقي فیلم های اخلاقی و سریال فعاليت مي کند و هدف، توسعه فضای اینترنت در راستاء سالم و پاک بودن است و هیچ ارتباطی با سایتهای غیراخلاقی و مغایر با نظام جمهوری اسلامی ندارد و امیـــد است که به کمک شمــا کاربران عزیز این راه را ادامه دهیم ...

* بــرای مشـاهـده ی تعرفه هــای جدید تبلیغـات اینجــــا کلیک کنیـد
* تبليغـات و پخــش موزيک ( رایگـان ) : takwarez.design@gmail.com
* با دانلود آدرس یاب سایت همیشه ادرس جدید سایت را داشته باشید
* آدرس جدید و بدون محدودیت سایت تک وارز : www.takwarez.in

Sections Requests

darkhasti

با توجـه به درخواست های مکرر شما راجع به گذاشتن فیلم ها و موزیک های درخواستـــی کاربــران ، تصمیم گرفته شد که از این به بعد بخش کاملـی را به درخواست های شما اختصاص دهیم . حالا شما می توانید درخواست هـــای موزیک و فیلم خود را با ذکر نام به ما بسپاریـــد تا در کوتاه ترین زمــان ممکن در سایت قرار گیرند و تمام کاربران دانلود و از دیدن و شنیدنشان لذت ببرند ...
* لازم به ذکر است که وبسایت تک وارز اولین و بهترین ارائه دهنده این خدمت جدید به شما کــاربران عزیز می باشد که با گروه حرفه ای شروع به کار کــرده است و با این کار سعی دارد، از جستجــو بیهوده شما در سایت های گوناگون بکاهد .

  • 1 . شما می توانید حداکثر دو درخواست داشته باشید .
  • 2 . فیلم های درخواستی ، اخلاقی و خانوادگی باشند .
  • 3 . درخواست های سریال در صورت امکان گذاشته خواهند شد .
  • * در این بخش می توانید در مورد گذاشتن تبلیغات و همچنین مشکلات و پیشنهادات خود را در مورد سایت مطرح کنید .
  • * در ضمن تمام درخواست های شما هر هفته ، پنچ شنبه ها در سایت قرار خواهند گرفت .

قــوانیـــن این بخـــش

ایجـــــاد در خواست فیلــــم و مــوزیک
  • دانلود فیلم دزدان خیابان جردن

    تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۲

  • دانلود فیلم بغض

    تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۲

  • دانلود فیلم من و زیبا

    تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۲



موقعیت های استثنایی

برای اینکه بتونم هر روز در محل کارم حاضر بشوم هر روز مجبور بودم از خیابانی  به نسبت بلند عبور کنم. خیلی شبیه خیابانی بود که من دوران کودکی ام را انجا سپری کرده بودم . خیابان  kingsmade  که خیلی دوستش داشتم . همینطور که قدم میزدم به یاد دوست قدیمی ام هال موسر و اولین روزهایی که تخته نرد را یاد گرفتم افتادم آنجا بود که به فکرم خطور کرد :
پیدا کردن حرکتی برای یک موقغیت استثنایی
قطاری از افکار به مغزم هحوم آوردند .
درکنار راه حلی منطقی ؛ دنبال یک جرکت جدید  هیجانی بودم . ( مثل این بود که من عاشق همسرم هستم ؛ اما او در رویاهای رنگ پریده خودش به دنبال ستاره های کودکی اش میگشت و من را فراموش میکرد )
دانمارکی ها در این نوع حرکات استاد هستند . آنها بازی را با یک مهره آنقدر معطل نگه میدارند تا یک جرکت ناگهانی پیدا کنند.آنها یک مهره را آنقدر نگه میدارند تا موقعیت بسیار خوبی برایش پیدا شود . آنها در این ضمینه بسیار تمرین می کنند که این خود یکی از دلایل پیشرفت دانمارک در دنیای کنونی تخته نرد است .
نگه داشتن مهره و مسیرش اغلب مانند یک بمب اثر می کند .اما اکثر بازیکن های تخته ؛ بازی خود را در حد آموزش های قرن 19 نگه میدارند !! و متظر شانس می مانند درحالیکه شانس به شما نشان نمی دهد چقدر باهوش هستید و زمانی به خود می آئید که بازی را حریفتان برده است .




position01.jpg



پوزیسیونی که در خیلی از بازی ها پیش می اید. شاید همین چند روز پیش هم برای شما پیش آمده بود. اطلاعات بازی نیز که کاملا واضح است.سیاه از دو خان سفید مشغول دفاع کردن است و سفید نیز راه را هموار نمی بیند و کیوب 4 را اهدا کرده .  این را میدانیم که دفاع از دو خان معمولا سرنوشت خوبی ندارد و دبل را معمولا رد میکنند. اما اینجا اگر سیاه موفق به کشته گرفتن شود بازی را به طور قطع خواهد برد ...نظر شما چیست؟




position02.jpg




    در مورد پوزیسیون بالا میشه یک قضاوت انجام داد. با اینکه سیاه ری دبل کرده است با این حال سفید هنوز امیدوار است که بتواند فرار کند. سیاه هنوز به موفقیتی دست پیدا نکرده که سفید از گرفتن دبل ترس داشته باشد. در موقعیت های بد تر از این هم عقیده اساتید این است که باید دبل را گرفت





position03.jpg


برای آنالیز این پوزیسیون می شود از فرمول های دنی کلیمن نیز استفاده کرد . اما پاسخ روشن این است که این پوزیسیون 3تاس - 3 تاس هستش و دبل گرفتن کار احمقانه ای است.



 

position04.jpg



همه داستان ها در انتهای بازی ختم به خیر نمیشه ... درست مانند پوزیسیون بالا . سفید حتی اگر ریاضی دان نیز باشد و ادعا کند که برنده بازی بالاست کمی غلو کرده است پس از 61   احتمال برنده شدن سیاه در نوبت بعد نیز باز بیشتر است.




position06.jpg


امممممم. دبل دادن در یک بازی تک دستی بسیار عالی است اما در یک بازی مثلا با نتیجه 5-1  کار  بی خردانه ای برای سیاه میتواند باشد

 

position07.jpg

در اینجا کاملا موضوع بر عکس است. در یک بازی تک دستی  دبل دادن از طرف سفید  چندان جالب به نظر نمی رسد و در یک بازی امتیازی که سیاه نیز 5-1 جلو است قبول کردن دبل میتواند اشتباه بزرگ باشد چرا که 40 % سفید کشته را خواهد گرفت و همه نتیجه بازی عوض خواهد شد.

مقاله : تخته نرد ، شانس یا مهارت ؟

https://rozup.ir/up/sheshobesh/1891297_627473053973587_19941323_n.jpg

 

همواره در مسابقات و جمع های تخت نردی این سوال طرح میشود که چند درصد نتیجه بازی تخت نرد به مهارت بازیکن و چند درصد به شانس بستگی دارد. سعی میکنم به صورت عامیانه و بدون استفاده از اصطلاحات تخصصی آماری توضیحات مختصری در این مورد ارائه بدهم.

 

بقیه این مقاله را در ادامه مطلب بخوانید

دانمارکی ها در این نوع حرکات تخته نرد استاد هستند...

https://rozup.ir/up/sheshobesh/5bbb.jpg

 

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید

آشنایی با مبحث دوبل در تخته نرد

 

منظور از دوبل، پيشنهاد دو برابر شدن امتیاز یا شرط ,

در بازي پولي (money game) داو بازي پولي است كه هريك از دو حريف وسط مي گذارند و در بازي مسابقه اي (match game) داو بازي امتياز است. زماني كه يكي از دو حريف دوبل مي دهد (مثلا حريف سفيد) به واقع به حريف ديگر (حريف سياه) پيشنهاد مي كند كه داو بازي را دوبرابر كنند، اگر سياه اين پيشنهاد را رد كند بازي همانجا به نفع سفيد تمام شده و داو بازي به او تعلق مي گيرد، اما اگر حريف اين پيشنهاد را قبول كند آنوقت اولا داو بازي دوبرابر مي شود، ثانيا اختيار دوبل مجدد در ادامه اين دست بازي (يعني دوبرابر كردن مجدد همين داوي كه الان دوبرابر شده است) به سياه داده مي شود يعني اين بار ديگر سياه است كه مي تواند دوبل كند.

 

براي مشخص بودن ميزان داو و اينكه چه كسي اختيار دوبل دادن دارد از مكعبي به نام مكعب دوبل استفاده مي شود. روي هر يك از سطوح اين مكعب به ترتيب تصاعدي اعداد 2، 4، 8، 16، 32، و 64 نوشته شده است. قبل از آنكه يكي از طرفين دوبل بدهد اين مكعب در وسط تخته بازي جاي دارد، اما بعد از دوبل دادن يكي از دو حريف ، در صورتي كه دوبل پذيرفته شود، مكعب روي عدد 2 قرار داده شده و به دست حريفي كه دوبل را قبول كرده است مي افتد، در صورتي كه اين حريف نيز قصد دوبل كردن داشته باشد مكعب روي عدد 4 قرار داده شده و به دست طرف مقابل مي افتد و الي آخر. اين نكته را مي بايست مد نظر داشت كه در بازي هاي مسابقه اي در صورت مارس شدن , ارزش مكعب در ارزش مارس يا سگ مارس (يعني 2 و 3) ضرب مي شود. يك بازي با مكعب 4 كه به سياه مارس منتهي شده باشد به اندازه 12 امتياز براي برنده به همراه دارد. اما طبق قاعده جاكوبي در بازي هاي پولي ارزش مارس و سياه مارس فقط زماني به عنوان ضريب لحاظ مي شود كه بازي دوبل داشته باشد.

همانطور كه عنوان شد دوبل در هردو بازي پولي و مسابقه اي كاربرد دارد و رسما يكي از قوانين ثابت بازي هاي استاندارد تخته نرد مي باشد. برخي اصول و نكاتي كه در مساله دوبل در بازي هاي مسابقه اي برقرارند براي بازي هاي پولي هم كاربرد دارند اما  اصول و نكاتي هم در بازي هاي مسابقه اي هستند كه فقط به بازي هاي مسابقه اي اختصاص دارند. مختصرا آنكه در صورت يادگيري اصول و نكات دوبل براي بازي مسابقه اي همين اصول و ظرايف را مي توان در بازي پولي نيز اعمال كرد اما بازي مسابقه اي در مقايسه با بازي پولي پيچيدگي هاي ديگري را هم شامل مي شود. با توجه به اين موضوع و همچنين اينكه در حال حاضر بسياري از نرادهاي ايراني مشغول در سايت هاي اينترنتي بازي هاي مسابقه اي انجام مي دهند، درست آن است كه بحث دوبل با موضوع بازي هاي مسابقه اي آغاز شود.

 

 

 

 

محاسبه سریع احتمال نشتن مهره خورده شده

اینکه بتوانیم احتمال نشستن مهره خورد شده خودمان یا حریف را به سرعت محاسبه کنیم , در یک بازی اهمیت بسیار بالایی دارد و میتواند  در تصمیم گیری های ما برای حرکت انتخابی و در نتیجه  بردن یا باختن ما بسیار تاثیر گذار باشد . در این مبحث به نحوه محاسبه این موضوع با ذکر مثالی از کاربرد آن خواهیم پرداخت.

همانطور که میدانید 36 حالت ممکن تاس وجود دارد برای محاسبه احتمالات میتونید از سری اعداد زیر استفاده کنید :

 

 36 =  1 + 3 + 5 + 7 + 9 + 11 

 اگر یک خانه خالی برای نشستن دارید 11 حالت از 36 حالت تاس باعث نشتن شما میشود تقریبا 30 درصد .

 اگر 2 خانه خالی برای نشستن دارید جمع دو عدد اول میشود  20 = 9 + 11  یعنی  در 20 حالت از 36 حالت تاس احتمال نشتن دارید .

و اگر سه خانه خالی بود جمع سه عدد اول احتمال نشستن رو معین می کند یعنی 7 + 9 + 11=27 , یعنی در 27 حالت از 36 حالت احتمال نشتن دارید که درصد بالایست . و الی آخر .

کتاب PDF آموزش بازی تخته نرد

 

آموزش بازی تخته نرد

 

کتاب PDF آموزش تخته نرد , یک پی دی اف 5 صفحه ای درباره بازی تخته نرد است. در این کتاب سرفصل هایی همچون نحوه چیدمان مهره ها , قوانین زدن مهره ها , چگونگی شروع بازی , هدف بازی , انواع تاس , قوانین و حرکت مهره ها و... به چشم میخورد. این کتاب آموزش پایه ی تخته نرد میباشد و مطالعه ی آن برای افرادی که جدیدا میخواهند این بازی را یاد بگیرند مفید است اما برای مهارت بدست آوردن در تخته نرد بهترین راه تمرین و بازی زیاد میباشد.

 

 

دانلود - Download

حجم : 368 کیلوبایت

نکاتی که بعد از یاد گرفتن نرد باید بیاموزید


اگر تازه تخته نرد را یاد گرفتید باید چند نکته اساسی را همواره اویزه گوش خود داشته باشید


1- تخته ، شانس ومهارت:

ممکنه اولین برداشت هر کسی از بازی تخته نرد این باشد که تخته بازی است بر اساس شانس و تاس اما باید گفت مهارت نقشی بیشتر از آن چیزی که شما فکر میکنید دارد . ممکن است در بازی هایی که به صورت سرگرمی انجام میدهید پیش خود بگید وای خدا چقدر به من بد تاس میده و ای وای شما چقدر شانس میاری . اما در واقع اینگونه نیست و حریف به دلیل بازی بهتر خود است که تاس های بهتری میاورد. شما اگر به شانسی بودن بازی فکر کنید همیشه یک بازنده خوب خواهید بود


2- نرد ، سخت آسان است

شاید یادگیری نرد به دلیل قوانین ساده ی آن نسبت به شطرنج و خیلی از بازی های دیگر آسانتر باشد اما مسلما بازی کردنش سخت تر از شطرنج نباشد آسانتر از آن نیست. خیلی از پیشکسوت ها و افراد مسنی که میبینید سالها و دهه هاست که تخته بازی میکنند اما هنوز موقعیت هایی در بازی میبینند که تا به حال برای انها پیش نیامده و قدرت تصمیم گیری در مورد بازی صحیح ندارند

3- یک شب ره صد ساله روید

شما میتوانید با بازی کردن زیاد سطح بازی خود را بهبود ببخشید اما این تنها راه برای یادگیری نمیباشد. حتی اگر به مذت 10 سال شبانه روزی بازی کنید بازهم یک سری نکات برای شما گنگ خواهد بود. برای بهتر شده باید تخته را مطاله کرد ، مقاله و کتاب خواند و خواهید ید چگونه خیلی سریع راه آزمون وخطایی که با بازی کردن ممکن است پس از 10 سال به دست بیارید یک شبه به دست می اورید. البته روش های دیگر مانند صحبت کردن با اساتید و بازیکنان بزرگ نیز میتواند کمک زیادی به شما کند

4- قدرت ذهن و حافظه

در تخته نرد موقعیت های مختلفی پیش می اید و این گونه نیست که شما بتوانید آن ها را به یاد داشته باشید. پس باید نکاتی را در ذهن داشته باشید و به عنوان موقعیت های مرجع از انها استفاده کنید برای هر بازی باید بدانید آن بازی چه ارزشی برای شما دارد حالت های مهره ها چگونه است و هر حرکتی را با دلیل بازی کنید و البته فراموش نکنید که هنگام بازی خوردن صحبت کردن با تلفن و ...و ذهن شما را درگیر و بازی شما را پر اشتباه خواهد کرد چرا که جریان بازی از دست شما خرج خواهد شد


5 - همه جا تخته نرد

اگر میخواهید بازی یاد بگیرید و لذت ببرید سعی کنید همه جا بازی کنید . بعضی ها وقتی بازی را یاد میگیرند فقط سعی میکنند با دوستان خود بازی کنند. برخی همه صبح تا شب و شب تال صبح فقط در اینترنت بازی میکنند برخی پیر مرد ها هم فقط در پارک ها اما شما سعی کنید همه جا بازی کنید هم انلاین هم هم پارک ها هم باشگاه ها هم با اعضای خانواده . مسلما جو هر کدام با دیگری تفاوت دارد . اگر در پارک یا در پیاده رو خیابانی بازی کرده باشید خواهید دید که چون بازی شما در معرض دید افراد دیگر هست سعی خواهد کرد که بهترین بازی را انجام دهید و البته استرس بیشتری خواهید داشت. اما مثلا بازی انلاین به دلیل داشتن شمارشگر کار شما را راحت تر میکند و تفکر زیادی را نمیطلبد.

برچسب ها : آموزش تخته نرد,

آموزش پایه - شیوه امتیاز دهی و قراردادها و قانون ها

امتیاز برد , مارس , سه مارس  (سگ مارس ) : 
 بازیکنی که زودتر از حریف همه مهره هایش را خورده و از میدان بیرون بیاورد بازی را برده است و یک امتیاز میگیرد , اگر یک بازیکن همه مهره هایش را از میدان بیرون ببرد و حریفش هنوز هیچ مهره ای را از زمین بیرون نبرده باشد مارس میشود و مارس کردن دو امتیاز خواهد داشت . اگر بازیکنی همه مهره هایش را از زمین بیرون ببرد و حریفش هنوز هیچ مهره ای را از زمین بیرون نکرده باشد و یک یا چند مهره اش نیز بر روی بار یا خانه حریف باقیمانده باشد او سه مارسه شده است , سه مارسه کردن سه امتیاز خواهد داشت .

شیوه دبل دادن :

دبل یک مکعب است که از تاس درشت تر بوده و بر هر روی آن یکی از شماره های 2 و 4 و 8 و  16 و 32 و 64 نوشته شده است . شماره ای که بر روی مکعب دبل دیده میشود ارزش آن دست از بازی را نشان میدهد , یعنی در پایان آن دست از بازی هر امتیازی که به دست بیاید در شماره دبل ضرب میشود و در نتیجه اثر میگذارد . برای نمونه اگر شماره دبل 4 را نشان دهد و در پایان یک بازیکن حریفش را مارس کند , به جای دو امتیاز که امتیاز مارس میباشد او هشت امتیاز میگیرد یعنی چهار ضرب در دو امتیاز میشود .

 مکعب دبل را در آغاز بازی در جایگاه میانی خود در یک سمت میدان بازی که برای اینکار ساخته شده میگذارند , هر بازیکن در نوبت خود پیش از ریختن تاس میتواند پیشنهاد دبل دهد , بدین گونه که هنگامی که بازیکنی گمان میکند که در بازی برتری یافته میتواند در نوبت خودش به جای ریختن تاس مکعب دبل را از جایگاهش برداشته و شماره آنرا دو برابر کرده و پیش روی بازیکن حریف میگذارد , اگر بازیکن حریف پیشنهاد دبل را بپذیرد باید مکعب دبل را برداشته و در جایگاه آن که نزدیک به خودش است بگذارد , در این صورت اون صاحب مکعب دبل شده است و در نوبتهای آینده تنها اوست که اگر بخواهد میتواند پیشنهاد دبل دوباره بدهد .
قراردادها و قانونها : در هنگام انجام پیکارها برای جلوگیری از پیش آمدن هر گونه اختلاف بین بازیکنان قراردادهای گذارده شده است که از این قرار است
.
یک- هر بازیکن باید دو تاسش را در نیمه سمت راست خودش بریزد .
دو - اگر یکی از تاسها در بیرون از نیمه سمت راست بازیکن بنشیند و یا بر روی مهره ها قرار گیرد و یا کج بنشیند باید بازیکن دوباره تاس بریزد .
سه - نوبت بازی هر بازیکن تا زمانیکه خودش تاسهایش را از روی زمین جمع نکرده باشد ادامه دارد و بازیکن میتواند پیش از جمع کردن تاسهایش هر چند بار که خواست بازی خود را اصلاح و عوض کند , حریف تنها پس از اینکه بازیکن مهره هایش را از روی زمین جمع کرد میتواند تاس بریزد .
ترجمه مهدی کوشا

آموزش پایه - شیوه خوردن مهره ها

(برگرفته از کتاب آموزش نرد , نوشته پل ماگریل)

گردآوری مهره ها در خانه : پس از اینکه هر 15 مهره را در خانه های درونی خودمان گرد آوردیم  میتوانیم آغاز به مهره خوری کنیم , یعنی مهره هامان را از میدان بیرون ببریم . تا زمانیکه هر 15 مهره مان در خانه مان نباشند نمیتوانیم مهره خوری کنیم , در نمودار زیر هر دو بازیکن همه مهره هایشان را در خانه های خود گردآورده اند , در نوبت آینده آنها میتوانند به مهره خوری بپردازند .

13573486551.jpg
بقیه این مقاله را در ادامه مطلب بخوانید

آموزش پایه - شیوه زدن و تو آوردن مهره ها

(برگرفته از کتاب آموزش نرد , نوشته پل ماگریل)
زدن یک مهره : اگر مهره ای از حریف در یک خانه تنها باشد , با نشستن در آن خانه میتوانیم آن مهره را بزنیم . بدین گونه آن مهره از آنجا برداشته میشود و بر روی پیشخوان یا بار قرار داده میشود . حریف باید این مهره را از آغاز مسیر دوباره به درون بازی بیاورد و پیش براند .

تو آوردن مهره : بازیکنی که مهره اش زده شده و بر روی بار است در نوبت بازی خود باید نخست مهره اش را تو بیاورد , در نمودار زیر نشان داده شده است که با آمدن هر تاس مهره را در کدام خانه میتوانیم بنشانیم .

13573483331.jpg
بقیه این مقاله را در ادامه مطلب بخوانید
برچسب ها : آموزش تخته نرد,

صفحات سایت

تعداد صفحات : 2